2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Думата "човек" може да се използва в две значения. Едното е обичайното, типичното (като се каже човек и си представяме веднага някакво физическо тяло, същество което се ражда и умира). Другото значение е в смисъл на безсмъртния дух (образ и подобие божие), който използва физическото тяло като средство за духовен прогрес, като стъпало в духовната стълбица.
Духът - истинският Човек. Земният човек (човекът с малко "ч") - частично проявление на Духа (Човека). Човек и човек. Има безсмъртен човек, има и тленен човек, който е изява на Безсмъртния - негова преходна роля. Земният човек е сплав от тленно и Нетленно.
Духът е като присадка в определен биологичен носител - тяло. Тяло на бозайник, най - висшият бозайник на планетата, тяло на едно животно, макар и изтънчено и по - развито от другите животни. Духът (Човекът) временно се съединява с тялото на хомо сапиенс (бозайника).
"Тук, в земното животно, Човекът на Духа е загубил своето самосъзнание и се изживява сега само в трептенията на земно-клетъчните процеси със съзнанието на по - изтънченото животно, - съзнание, получаващо чрез няколко слаби лъча от истинския Човек в Духа онова просветляване, което издига земно-човешкото самоусещане над съзнанието на другите земни животни.
"Човекът" би се загубил в животното, ако не беше получил на земята своето наследство от изначалното сътворение, така че той може отново да добие силата да приеме в себе си сияйния, изграден от Светлина кристал на чистия Дух, който той открива тогава в себе си като "свой Бог". (стр.23).
"А земният човек, у когото "животното", носещо Човека, е взело до такава степен връх, че той счита земно-животинското в себе си за своя същност и дори го отъждествява със себе си, търси вън от себе си онова, което би могъл да намери само във себе си, - там, където той е винаги свързан с по - високите стъпала на своето Човешко битие чрез "сребърната нишка" от сили, която поддържа връзката между истински "човешкото" в земния човек и цялото човечество. (стр. 28).
"Ето защо всяко търсене, за да може да доведе до намиране, трябва да бъде насочено навътре!
Не в тибетските обители, не по светите места на индусите, не в тайните кръжоци на мнимо "посветените" може да се постигне "великото просветление", "нирваната", а единствено само в най - дълбокото уединение в самите нас, - в истинския "Човек", в собственото ни сърце..." (стр.29).
Из "Книга за Човека" (Бо Йин Ра), изд. "Евразия-Абагар", 1991 г.
Хомо сапиенс е мост, преходна форма, стъпало между животните и ангелите. Човекът се е изменил много (най - вече психически) за хилядолетията, в които обитава тази планета. Но това, което сме постигнали като физическо и психическо развитие не е крайната спирка. Има състояния, има върхове пред които сегашното ни състояние изглежда като детство.
Ролята на душите в колективното съзнание...
Как да преодолея загуба (смърт) на близъ...