Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2020 20:00 - Разни мисли за съмнението
Автор: hranislav Категория: Други   
Прочетен: 402 Коментари: 0 Гласове:
0



"Честното съмнение е по-добро от сляпата вяра." - Алфред Тенисън.
"Истината сама по себе си, не е освободила никого. Само СЪМНЕНИЕТО може да донесе освобождение на ума. Без чудотворния елемент на съмнението, вратата, през която минава истината би била плътно затворена, непроницаема и за най-усърдното блъскане на хиляда Луцифери." - Антон Шандор Ла Вей.
"Съмнението е началото на мъдростта." - Аристотел.
"Не вярвайте на нищо, независимо къде сте го чели или кой го е казал, дори аз да съм го казал, освен ако то не е в съгласие с вашия собствен здрав разум и ум." - Буда.
"Съмнението ми дава не по-малко удоволствие, от знанието." - Данте Алигиери.
"Не се съмнявай в този, който казва, че се страхува, но се страхувай от този, който ти казва,че не познава съмнението." - Ерих Фрид.
"В случай на съмнение се въздържай.“ - Зороастър.
"Ако се съмняваш в човека, не започвай с него работа, а ако започнеш - не се съмнявай." - китайска поговорка.
"Съмнението е половин мъдрост." - латинска сентенция.
"Пътеката към святото минава през съмнението във всичко." - Морган Скот Пек.
"Ученикът като оглашен има право да се съмнява, да мине този период на съмнение. И като мине съмнението, ще добие знанието."
- Петър Дънов.
В окултната философия, оглашени са наричани слушателите, а в православието - непокръстените все още изповядващи го.
"Съмнението е маяк на мъдреца, но той може да се разбие в него." - Пиер Буаст.
"Подлагай всичко на съмнение." - Рене Декарт.
"Проверката е висша форма на доверие." - Йосиф Сталин. Мисъл, която съм чувал от преподаватели през годините на образованието ми, но не съм предполагал чия е тя...Не знам и те дали са предполагали. Говори се за доверие, но ми се струва, че става дума за съмнение. Ако противоречието е само привидно и ако някой е наясно за какво иде реч, може да обясни.
"Съмненията раждат истини" - японска мъдрост.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hranislav
Категория: Други
Прочетен: 657535
Постинги: 439
Коментари: 467
Гласове: 1293
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930