Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
12.04.2020 14:12 -
Основния смисъл
Автор: hranislav
Категория: Други
Прочетен: 3477 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 12.04.2020 14:13
Прочетен: 3477 Коментари: 1 Гласове:
1
Последна промяна: 12.04.2020 14:13
"Това отклонение от основния смисъл на дрехата било използвано по образцов начин от Лудвиг XIV, който предпочитал да вижда благородниците си да се съсипват в дантели и платове отколкото от вътрешни войни и междуособици. Следващите векове са наследили много от тази идея за кастово-социално облекло. Всяка класа се отличавала с особен костюм. Духовенството носело расо, магистратурата тога, благородниците шпага, войника униформа. Хората обозначавали чрез начина си на обличане принадлежността си към някаква група или длъжността, която заемали вътре в обществото. При тези условия лесно можем да си представим как кастовата емблема, дрехата, не закъсняла да се измени в знак на подчинение на обществения кодекс. ... В наши дни, в тази епоха на равенство, поне теоретично, начинът на обличане клони към функционално уединяване. Свещеникът изоставя расото си, за да се слее по-добре с масата, отдалечавайки се малко повече по този начин от символичната роля на костюма си. Можем да видим знак за това развитие също и в постепенното изоставяне на шапката, символ на авторитета и утвърждаване на превъзходството. ... Защото понякога ме питат, как непрестанното ми търсене на неизменното аз, на първичната същност, може да се съчетае с работа, която по определение се докосва до най-мимолетното и повърхностно нещо на света, дрехата." (гл. 4, "Капризите на модата: никога невинни).
"Когато се намирам в нечие присъствие, знам и чувствам, че въпреки повърхностните различия ние имаме същия корен, същата природа, същите стремежи да разрешим мъката да живеем, която съставлява земното ни състояние. В крайна сметка всички сме същите от същата тъкан... Може би, за да илюстрира тази мисъл, Библията ни казва, че Христос носел дреха без шев. Той означавал по този начин универсалността на човешкото естество и универсалността на посланието си. Без шев, това означава без бариера, без граница. Словото на Христос няма нищо общо с плетеницата, направена от парченца чудновати тъкани. Посланието е единствено: "Обичай ближния си както себе си, защото бог е във вас." (гл. 7, "Туника без шев").
Из "Траектория: От един живот към друг", Пако Рабан.(http://www.spiralata.net.)
Следващ постинг
Предишен постинг