Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2020 13:44 - За пастор Теодора Асенова
Автор: hranislav Категория: Други   
Прочетен: 1113 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.04.2020 20:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди дни, търсейки една песен в Гугъл като резултат ми излезе и друга песен, която пък друга песен е изпълнена на концерт на протестантска църква за чието съществуване не знаех до преди това (или по - точно казано бях съвсем забравил, защото се оказа, че съм гледал малко от интервю с пастора и жена му преди време).
Въпросната песен (клип 1) ми допадна поради различни причини (най - вече заради светлия си дух). Не съм евангелист, вярванията и интересите ми не попадат напълно в нито една религия или учение (същото може да се каже и по отношение на политическите ми виждания). Даден духовен материал (филм, изображение, музика) може поне отчасти да ми допадне и без да съм изцяло съмишленик на едни или други хора. Мисля, че ако по света имаше повече песни със светъл дух и насочващи мисълта към Божественото и ако те се слушаха повече (без значение дали песните са изразители на една или друга духовна традиция или на смесица от традиции), този свят щеше да е поне малко по - добър в сравнение със сега.
След долупоказаната песен попаднах на друг материал в youtube (клип 2), в който за пръв път в живота ми видях... жена пастор, част от същата църква (лично според мен няма лошо жена да е проводник на определени идеи, при все че по принцип в разните религии не е възприето жени да проповядват и дори сред протестантите е рядкост; за друг случай на проповядваща християнка освен този не знам). Постоянно се убеждавам, че човек, колкото и да живее все ще види, чуе, преживее или прочете нещо, което ще го изненада. В случая изненадата е позитивна. Жената, освен приятна за гледане и слушане, ми изглежда искрена в това, в което говори. Първоначално сметнах, че до преди това никога не беше достигала до съзнанието ми информация за каквито и да е проповядващи жени (без значение християнки или не). Сетих се обаче за две индийки гурута. Едната е Шри Матаджи, основателка на сектата сахаджа йога (преди години в друг сайт бях написал критична статия по неин адрес, но не заради пола и). На другата индийка дори не помня името (бях чел съвсем малко от словата и).
Понеже религиите и ученията, които днес светът познава са възникнали в условията на патриархат, създадени са от мъже и са били насочени към хора, които са силно патриархално настроени (жените сравнително наскоро са навлезли сериозно в обществения живот), то това е дало отражение и на начина по който нежните създания са част от една или друга духовна група. Допада ми по - модерния (и адекватен за времето ни) начин, по който църква "Пробуждане" развива своята дейност.
Изслушах проповедта на г-жа Теодора Асенова и най - много ми хареса акцента, който се поставя върху значението на жените по отношение на това накъде върви светът ни (подобен акцент е поставял и Петър Дънов например). Жените, макар и наглед слаби, имат голяма сила, чрез която биха могли да постигнат много позитивни неща.
В следваща публикация ще споделя впечатленията си за въпросната общност като цяло и най - вече за нейния основател и водач Максим Асенов.








Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hranislav
Категория: Други
Прочетен: 642762
Постинги: 439
Коментари: 467
Гласове: 1291
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031