2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
ДУХОВНО ИЗРАСТВАНЕ ЧРЕЗ СРЕЩА СЪС СВОЕТО АЗ
/Бел. моя.: Ние срещаме себе си и на този и на онзи свят.../
Въпреки убеждението си, че индивидуалният опит е необходима част от духовното развитие и личната промяна, Кейси предупреждава, че не бива да се гледа на проблемите на другите като на нещо, което са заслужили, или като на някаква неизбежна карма.
/Бел. моя: Проблемите много често са заслужени, но мисълта тук е да не бъдем жестоки или безчувствени към чуждите страдания заради тази идея. Състраданието с мярка е полезно за изпитващия го и ако е под формата на позитивни мисли, чувства и/или действия спрямо страдащия може да е полезно и за него. Но ако го оплакваме, ако много и явно го съжаляваме, прекалено насочвайки вниманието му и нашето собствено внимание към сегашната му неприятна ситуация вместо към изхода от ситуацията или поне към нейното частично подбрение, то бихме вредяли, бихме наливали тежест в краката на страдащия, казано по футболен начин. Бихме затвърждавали страданието му. Това, че човек в момента страда заради свои и/или чужди грешки не означава, че трябва вечно да страда и че няма право да излезе от областта на страданието. Нито че ние нямаме право да му помогнем. Помагайки на другите, помагаме и на себе си. Дънов е казал, че страданието да се изтърпи до край, но краят може да бъде забавен или приближен. Ако страданията не доведат до вътрешна трансформация в някого, те са безсмислени./
Всеки човек заслужава любов и състрадание и ние трябва да се постараем да му помогнем, доколкото това е възможно. Историята на петдесет и седем годишна жена, на име Луиз, е пример за това.
Луиз получила тълкувание, от което узнала, че в миналото си е живяла в Колониална Америка. Била домакиня и постигнала напредък чрез всеотдайната си помощ за изграждане на положителен и балансиран живот за всеки от семейството. В Египет също вършела полезна работа, като помагала на отделни хора да открият своето призвание. В по - ранно прераждане в Палестина се стремяла към свобода и независимост. В този живот била свързана с мнозина, които изживявали трудности и болка. Вместо да проявява съпричастност към страданията им, Луиз вярвала, че незавидното им съществуване е резултат от нежелание да се справят сами в живота, било поради упорство, било поради тесногръдие. От тази липса на съчувствие загубила.
В хода на тълкуванието Луиз попитала защо в настоящия си живот е трябвало да изживее загубата на двамата си синове, загинали пред очите и. Кейси отново я върнал към проявеното коравосърдечие в палестинското прераждане: "...видяла си много майки, много бездомници, загубили надежда, безпомощни, загубили всичко, и сега самата ти се сблъскваш с това" (2289-1). Той я посъветвал да започне да работи с други хора, преживели същата загуба като нея, за да израсне и постигне спокойствие.
Безспорно преживяванията са и помогнали да превъзмогне същите изпитания, които някога била неспособна да разбере.
От гледна точка на духовното развитие главната цел на този процес, при който личността среща своето Аз, е да се предоставят на душата обстоятелства, аналогични на тези от миналото. Дори да е загубила при подобни ситуации в миналото, в настоящето би могла да направи различни избори и да усвои ценни уроци. За жалост в записките на Кейси има много случаи, при които е очевидно, че душата допуска същите грешки и отново не успява да усвои урока."
Из "За израстването на душата", изд. "Хермес", 2011г., стр. 96-98. Автор: Кевин Дж. Тодеши.
Тагове: