Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.01.2023 19:27 - Единство на тяло и дух, музиката
Автор: hranislav Категория: Други   
Прочетен: 1037 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
- Често цитирате свети Антоний, според когото "любовта побеждава страха". Това ли е житейското ви верую?

- Житейското ми верую е: "Обичайте себе си, обичайте другите, обичайте другите, обичайки себе си." Напоследък все по-често световноизвестни медици говорят за връзката между душата и тялото. Според тях те са едно интегрално тяло.  Източната медицина си го знае отдавна, сега вече и западната се занимава с интегралното тяло. Духът на човека е нишката, която го свързва с Космоса. Когато човешкият дух е несломим, тежките болести се преодоляват. Ако духът ни бъде пречупен, дори леките заболявания могат да ни повалят.

- В предишен разговор подчертахте, че музиката въздейства благотворно на духа ни. Променихте ли мнението си?


- Не съм го променила. Лично аз се чувствам на седмото небе, когато слушам "Лунната соната" на Бетовен. Любимият ми композитор е Чайковски. С огромно удоволствие слушам и произведенията на Мусогорски. Доказано е, че музиката на руските композитори се възприема най-добре  от славянската душа. Важна подробност: българският неравноделен ритъм е сред музикалните форми, които синхронизират цялата вътрешна структура на човешкия организъм. Неслучайно пратиха в Космоса песента "Излел е Дельо хайдутин" на Валя Балканска. От толкова много произведения от цял свят избраха именно нея като емблема на човечеството.

...

- Вие как противодействате на стареенето? Наскоро навършихте 84 години, доста жизнена сте.

- Дълголетието е фамилна черта. Майка ми и татко ми си отидоха след 90-те. Работата ми бе с голямо психично натоварване. Но зная, че не бива да се гневя. Едно гневно избухване има неблагоприятно въздействие върху ендотела - слой епителни клетки, покриващи вътрешната повърхност на кръвоносните съдове - в продължение на 3 денонощия. За сравнение: това въздействие при пушенето на една цигара е 40 минути.

Откъс от интервю на Зорница Веселинова с проф. д-р Връбка Орбецова (експерт по патобиохимия, лабораторна диагностика, метаболитни нарушения и диабет; автор на над 500 научни публикации).
Източник: в-к "Минаха години", стр. 7, 28.12.2022 г.







Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hranislav
Категория: Други
Прочетен: 658384
Постинги: 439
Коментари: 467
Гласове: 1293
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930